Copywritingu eelis: Miks targad ettevõtte omanikud investeerivad sõnadesse?

Kvaliteetne copywriting mõjutab sinu ettevõtte paljusid erinevaid tahkusid alustades orgaaniliste tulemuste parandamisest otsingumootoris ja lõpetades kogukonnatunde loomisega ning brändiimidži tugevdamisega.

Miks on copywriting nii tähtis? Tänapäeva konkurentsitihedal ärimaastikul on selgelt ja arusaadavalt sõnumi vahendamine üks tähtsamaid viise ettevõttena silma paista ja ennast turul kehtestada.

Ettevõtted suhtlevad oma klientidega või kuulajaskonnaga eelkõige sõnade ja keele abil. Nad võivad kasutada selleks erinevaid vorme nagu e-kiri, internetireklaamid (online ads), sotsiaalmeedia postitus või kodulehetekst. Need kõik moodustavad osa ettevõtte turundusstrateegiast, mille eesmärgiks on jõuda valitud sihtrühmani.

Sellest tulemuseks on kaasahaarav ja isikupärane suhtlus või siis ebaselge ja laialivalguv kommunikatsioon, mille põhjal ei ole võimalik järeldada, mida antud ettevõtte täpselt müüb või mis teenust pakub. Kumba varianti sina eelistaksid? Tee ühest teiseni sillutabki copywriting.

Mis on copywriting ?

Üks peamisi õppimisviise juba ammusest ajast on lugude jutustamine. Teadus on välja selgitanud, et lugude jutustamine loob sidemeid inimeste, ideede, ajaloo ja väärtuste vahel. Ta tekitab meis tundeid, mis me meelde jätame ja seome need teadmistega. Copywriting toimib sarnaselt lugude jutustamisele ning tal on hariv alatoon.

Copywriting pärineb inglise keelest ning koosneb kahest sõnast „copy“ ehk reklaamtekst ja „writing“ ehk kirjutamine, seega tähendab copywriting reklaam- ja turundustekstide kirjutamist.

Copywritingu eesmärgiks on pakkuda potentsiaalsele kliendile väärtusliku infot ja põhjuseid, miks nad peaksid ühte toodet, brändi või teenust teisele eelistama. Copywriting on midagi enamat kui lihtsalt sõnade ritta seadmine – tegemist on huvitava ja veenva sisu loomisega, mis kõnetab sihtrühma ja paneb neid tegutsema.

Eesmärgiks on suunata sihtgrupp midagi tegema. Teksti lugemise tulemusel klikkab inimene nupule/lingile, ostab toote, tellib uudiskirja, osaleb mängus või jagab infot jne.

Mis kasu on copywriterist? 🤔

Tänapäeval vajatakse copywritereid eelkõige digiturunduse, müügistrateegia ning brändingu jaoks. Copywriter kirjutab copy’t ehk reklaam- ja turundustekste või sisu nii kodulehekülgedele, ajalehtedele, esitlustele, flaieritele, sotsiaalmeediale, raadio- ja telereklaamidele.

Samuti arendavad copywriterid kontsepte ja koguvad reklaamide jaoks ideid. Copywriter ei ole kõigest keeletoimetaja, kuigi ta võib ka kohati teiste tekste toimetada. 🤓

Hea copywriter on empaatiline, intelligente, analüütiline ja strateegiline, kes pannes ennast kliendi olukorda kirjutab kõnetavaid, kaasahaaravaid ning loomingulisi tekste, mille tulemuseks on tahetud tegevuse (call to action) lõpule viimine.

🟪 Viis peamist copywritingu kasu

Üks peamisi copywritingusse investeerimise eeliseid on võime luua tugev ja järjepidev brändiidentiteet. Brändiidentiteedi moodustavad ettevõtte poolt tehtud strateegilised otsused. Bränd omakorda on lihtsustatult see, kuidas kliendid sinu ettevõtet tajuvad ja näevad.

Sinu klient seostab su brändiga teatud omadusi, kasutegureid ning missiooni. Sinu brändi kasutades kanduvad temale üle need omadused, kõhutunne seoses sinu ettevõttega ja kasutegurid. 💡

Professionaalsed copywriterid aitavad ettevõtetel arendada ainulaadset suhtluskeelt ja tooni, mis eristab neid konkurentidest. Koostades veenvaid sõnumeid, mis peegeldavad firma väärtusi ja isikupära, aitab copywriting ettevõtetel edendada klientide seas brändi tuntust ja lojaalsust.

Üha enam loeb ettevõtte turunduses personaalne lähenemisviis, empaatilise kliendi teekonna loomine ning isikustatud lahenduste pakkumine. Miks see on nii tähtis? 🧐

Kas oled täheldanud lugedes e-kirju, kus Sinu nimi on kirja alguses või pealkirjas, tekib kohe hoopis teine tunne? See jätab mulje, et sa lähed ettevõttele korda, nad hoolivad sinust ning soovivad pakkuda sulle lisandväärtust. 😊

Kui kodulehte lugedes jääb ebaselgeks, kuhu külastaja või klient vajutama peaks või ei ole täpselt aru saada, mis teenust ettevõte pakub, on need märgid ebatõhusast copywritingust.

Kvaliteetne copywriting suudab kliente köita ja kaasata, ajendades neid ettevõttega suhtlema ning oste sooritama. Luues sisu, mis on informatiivne, meelelahutuslik ja sihtrühmale asjakohane, aitab copywriting ettevõtetel uusi kliente võita ja olemasolevaid hoida. 📢

Olgu tegemist veebilehetekstidega, sotsiaalmeedia postituste või uudiskirjadega, kaasahaarav copy aitab ettevõtetel luua enda klientidega tähendusrikkaid sidemeid, mis on pikaaegse koostöö aluseks.

Tänapäeval on inimestel palju erinevaid valikuvõimalusi ja konkurents ettevõtluses on tihe. Mida rohkem potentsiaalne klient teab sinu toote või teenuse kohta ja selle eripära, seda tõenäolisemalt otsustab ta sinu toote kasuks, et oma mure lahendada.

Copywriting on võimas vahend konversioonide ja müügi suurendamiseks. Konversioon tähendab otsetõlkes „ümberkujundamist“, mille puhul muutub huvitatud veebilehe külastaja kellekski, kes sooritab mingi eesmärgipärase tegevuse. Teisisõnu, tegemist on lugeja muutmisega tegijaks. 🔄

Koostades veenvat sisu, selgeid ja üheti mõistetavaid sõnumeid, mõjutavad copywriterid klientide käitumist ja julgustavad neid tegutsema olles selleks näiteks ostu sooritamine, uudiskirja tellimine või lisateabe saamiseks ettevõttega kontakteerumine. 

Hästi kirjutatud tekst aitab ettevõtetel muuta huvilised klientideks ning suurendada seeläbi müüke ja kasumit. 📈

Tekstide kirjutamisel on oluline roll ettevõtte nähtavuse parandamisel veebis ja otsingumootorites. Ainult populaarsetest märksõnadest ei piisa, et enda positsiooni otsingumootoris parandada.

Täna teame, et Google’i jaoks on tähtis, kui kaua aega veedab klient sinu kodulehel või kas ta klõpsab sinu reklaamil või mitte.[1] Tänu asjakohastele märksõnadele ja sisule kodulehel, blogipostitustes ja sotsiaalmeedias aitavad copywriterid ettevõtetel parandada oma SEO-d ja meelitada oma veebisaidile rohkem orgaanilist liiklust.

SEO-le spetsialiseerunud copywriterid analüüsivad otsingumootoritulemusi, konkurentide veebilehtesid ja tekste. Samuti pööravad nad tähelepanu enim otsitud, aga konkurentsivõimelistele märksõnadele sobitades neid inimeste kavatsustega. Selle tulemuseks on parem nähtavus otsingumootori tulemuste lehekülgedel, suurem veebisaidi külastatavus ja sellest tulenevalt ka suurenenud müükide arv.

Copywriting-teenusesse investeerimine võib pikemas perspektiivis tegelikult hoopis ettevõtete aega ja raha säästa. Kui ettevõtted tellivad copywriting-teenuse professionaalsetelt reklaamtekstide kirjutajatelt, jääb neil ressurssi, tegeleda teiste asjadega, mis tähelepanu nõuavad. 😉

Lisaks sellele on professionaalsetel copywriteritel oskused ja teadmised kvaliteetse sisu tõhusaks loomiseks, mis säästab ettevõttetel aega ja vaeva. Muidugi tuleb väikestel ja keskmise suurusega ettevõtetel enda valikud hoolikalt läbi kaaluda. Tihtipeale puudub väikestel ettevõtetel copywritingu jaoks eelarve.

Kokkuvõtteks võib väita, et väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted saavad copywriting-teenustesse investeerimisest mitmekülgset kasu. Kuigi esmapilgul ei tundu copywriting võrreldes Facebooki ja Instagrami postitustega justkui olevat nii tähtis, võib tegelikult võtta copywritingut kui ühte ettevõte strateegilist alustala.

Mida kvaliteetsem on teenus, seda rohkem saavutatakse positiivseid tulemusi nii turunduses kui ka brändingus. Alates brändi identiteedi tugevdamisest ja klientide kaasamisest kuni konversioonide suurendamise ja SEO edendamiseni aitab hea copywriting ettevõtetel turul silma paista ja saavutada oma äri eesmärke.

Koostöös professionaalse copywriteriga saavad ettevõtted kasutada teadmisi ja loovust, mida on vaja tulemuste saavutamiseks vajaliku ning veenva sisu loomiseks. Kui Sinus tärkas huvi copywritingu vastu ja soovid sellega seoses abi, võta meiega ühendust! Leiame Sulle koos parima lahenduse! ✅

🟣 NIMNI – Sinu strateegiline ja pikaajaline partner e-äris! 

[1] https://developers.google.com/search/blog/2023/11/q-and-a-on-search-updates?hl=en

Scroll to Top