3 märki sellest, et su e-äri jääb potensiaalsest kasumist ilma

tables, nimini logo, headline

Sa oled üles ehitanud e-äri, mis toob igakuiselt pidevalt müüke sisse. Püsikliendid ostavad sinu käest hea meelega ja veebileht müüb päris hästi. Aga tegelikult tead, et su äril võiks veel paremini minna. Jagame sinuga kolme märki, mis osutuvad su ettevõttele pikemas perspektiivis kallimaks kui sa arvata oskad. Kui tunned ära kasvõi ühe nendest, siis tuleks mõelda äristrateegia kohandamisele või uue loomisele.

1. Sa kulutad liiga palju aega ebaolulistele tegevustele

Tunned, et sul ei ole aega või ressursse, et toimetusi delegeerida? Nii leiadki end olukorrast, kus teed absoluutselt kõike ettevõttes ise: klienditeenindust, turundust ja sotsiaalmeediahaldust.

Kuigi nende kõikide aspektidega tuleb ettevõtjana tegeleda, tähendab see tegelikult seda, et sa kulutad oma väärtuslikku aega toimetuste tegemiseks, mis saaksid lihtsasti delegeerida. Nii ei jää sul üldse aega tegevuste jaoks, mis aitavad sul oma äri kasvatada (nt-ks äristrateegia loomine või bränding).

Nagu tead, raha võrdub aeg. Rutiinsed ja kiireloomulised toimetused, mis ei oma suuremas võtmes palju tähendust, tuleks tegelikult kas kord nädalas teha või kellegile teisele teha anda. Ajapuuduse tõttu ei tegeleta strateegiliste sammude välja mõtlemisega, mis aitaks ettevõtet kasvatada. Hästi läbimõeldud äristrateegia keskendub ettevõtte kasvuvõimalustele nagu toote/teenuse arendamine, klienditeeninduse parandamine, või uutele turgudele laienemine.

Äristrateegia aitab sul automatiseerida ja organiseerida just neid vähem tähtsaid tegevusi, et saaksid keskenduda strateegilisele tööle ehk ettevõtte kasvatamisele.

Äristrateegia ei too tulemusi vaid suurettevõtetele, vastupidi, ta aitab väikeettevõtjatel suunda leida ja panna paika sammud, kuidas edasi minna. Isegi, kui oled alustav ettevõtja ning ei saa endale lubada virtuaalassistendi või turundusabilise palkamist, aitab hea äristrateegia sul oma igapäeva toimetusi ja äritegevust paremini planeerida.

2. Sa mõõdad oma ettevõttes ainult müüginumbreid

Olgem ausad, müügid on igas e-äris tähtsal kohal. Seda põhjusega, sest nad võimaldavad sul oma tegemisi finantseerida ja äri kasvatada. Inglise keeles on levinud ütlus „sul on raha vaja, et raha teha.“ Aga müüginumbrid ei ole ainuke äri osa, millel tuleks üksikasjalikult silma peal hoida.

Kui küsiksin sinult, millised tooted on sinu äri jaoks kõige kasumlikumad, kas oskaksid vastata? Kas tead täpselt, kui palju kulutab su äri keskmiselt kliendi saamiseks (inglise keeles Customer Acquisition Cost ehk CAC ) või kui suur on kliendi eluajaväärtus (Customer Lifetime Value ehk CLV )? Paljud e-äri omanikud keskenduvad ainult müükidele jättes tähelepanuta ettevõtte suurema finantspildi.

Kuidas teada saada, kui palju maksab kliendi saamine ettevõttele?

Kliendi saamise kulu saab arvutada järgmiselt:

TEENITUD TULU x BRUTOKASUMI PROTSENT x KLIENDI TERVE ELUAJA VÄLTEL

Oletame, et sinu keskmine klient ostab sinu käest 2x ühe kuu jooksul. Kliendi keskmine ostukorv on 50€. Sinu ettevõttele läheb selle tehingu teostamine maksma 20€. Järelikult, keskmise kliendi eluajaväärtus on: 100€/kuu x 80% (ehk 0,8) brutokasum x 1 = 80€

(brutokasum: 100-20=80%)

Nüüd tead, et teenid keskmise kliendi pealt 80€ ja oskad oma turundustegevust paremini plaanida.

Ilma selgete tulemusmõõdikute analüüsita võibki juhtuda, et kulutad liialt palju raha tasulistele reklaamidele, mis ei too sulle piisavalt konversioone, kasumit või osutuvad kallimaks kui tänu nendele teenitud tulu.

Paar soovitust, kuidas äritegevust optimeerida

  • Vali välja paar tulemusmõõdikut, mida hakkad regulaarselt jälgima (nt-ks jälgijate arv, uute klientide arv)
  • Vaata kriitilise pilguga üle senised tasulised reklaamid ja mis on nendest teenitud tulu (nt-ks CPC ehk cost per click)
  • Arvuta välja oma kliendi eluaja väärtus ehk CLV

Nii tead täpselt, kuhu ettevõtte raha läheb ja kuidas oma kasu maksimeerida. Tulemuseks on selgem pilt äri finantsidest.

3. Su hinnastrateegia ei käi ajaga kaasas

Kas langetad oma e-poes hindasid selleks, et püsida konkurentsivõimelisena? Või sa ei tea täpselt, kuidas hindasid kohandada ilma kliente kaotamata? Paljud väikeettevõtjad väldivad oma hindade tõstmist, sest nad kardavad, et need peletavad potentsiaalsed kliendid eemale. Mis oleks, kui ütleksime sulle, et su äri ainukeseks konkurentsieeliseks ei pea olema madal hind?

Meie soovitame hinna pideva langetamise asemel leida pigem turul oma nišš. Alex Hormozi on öeldnud, et nišis peitub rikkus. Mida see tähendab? Nišis tegutsedes võistled vähemate pakkujatega, see-eest on nõudlus suurem.

Jagame sinuga lihtsat näidet, kuidas nišš töötab:

Toote nimiHind
E-poe loomise juhis19€
E-pole loomise juhis ettevõtjatele99€
E-poe loomise juhis B2B SaaS ettevõtetele399€
E-poe loomise juhis B2B SaaS ettevõtetele crypto alal1999€

Paar näpunäidet, kuidas nišši leida

  • Keskendu tootele ja oma sihtrühma vajadustele
  • Loo konverteeriv sõnum
  • Sorteeri välja väike rühm
  • Kohanda toodet neile vastavalt

Liiga madalate hindadega on su ettevõtte kasumimarginaal väga väike. Küsides liiga kõrget hinda, mis ei ole vastavuses toote või teenuse väärtusega, riskid klientide kaotamisega. Läbimõeldud hinnastrateegiaga teenib su äri maksimaalset kasumit.

4 erinevat hinnastrateegiat

  • Kulupõhine hind: tavapärane marginal iga tooteühiku kohta
  • Väärtusepõhine hind: sead hinnad keskendudes loodud väärtusele
  • Konkurentsivõimeline hind: sead hinnad konkurentide hindade järgi
  • Preemiumklassi hind: sead kõrgemad hinnad vahendades nii kõrget kvaliteeti ja brändi mõjukust

Tehes turuanalüüsi, viies end kurssi konkurentide tegemistega ja analüüsides kliendibaasi saad üsna pea aimu sellest, milline hinnastrateegia töötab sinu ettevõtte puhul ja teeb sinu kliendid õnnelikuks.

Kui vähemalt üks ülaltoodud märkidest kõnetas sind, tasuks mõelda hea äristrateegia kavandamisele. Nimini saab sind selles osas aidata.

Lepime kokku 30-minutilise tasuta konsultatsiooni, kus kaardistame su ettevõtte põlevad probleemid ja paneme paika järgmised praktilised sammud.

Scroll to Top