BRÄNDING
Mida teeb bränding ettevõttega?
Brändingu käigus antakse konkreetsele ettevõttele, tootele või teenusele tähendus.
Võib-olla küsid nüüd, aga mis siis bränd on…
Selgitame koos välja, mis bränd on ja mis ta ei ole toetudes Marty Neumeierile:
Bränd ei ole logo.
Bränd ei ole toode.
Bränd ei ole identiteet.
Bränd ei ole ettevõtte. ❌
Lihtsalt sõnastades on bränd see, kuidas sinu kliendid su ettevõttet näevad ja mõistavad.
Brändi peaks edendadama edukat äristrateegiat, keskendudes oma unikaalsetele väärtustele ja julgustama tarbijaid end teise asemel valima.
Selleks, et püsida jätkuvalt edukana ja populaarsena, peab bränd või kaubamärk pidevalt vastama tarbijate ootustele ja vajadustele. 🔁
ETAPID BRÄNDI LOOMISEKS VÕI ÜMBERKUJUNDAMISEKS
1. ALUSTAME ALGUSEST TEHES KODUTÖÖ:
viime läbi turu-uuringud selleks, et tuvastada, mis on hetkel turult puudu, kes on sinu konkurendid ja kliendid.
2. KRISTALLISEERUMISFAAS:
antud etapis kujundame ülevaate sellest, millist brändi sina tahad, millist nime sinu bränd kandma hakkab, mis on su brändi missioon & visioon. Miks peaksid tarbijad just sinu brändi kasuks otsustama (USPs – unique selling points).
3. LOOVPROTSESSI KÄIVITAMINE:
brändi visuaalse isiksuse kuvandamine. Selles etapis loome sinu logo, n-ö käekirja ja slogani. Lisaks sellele valime välja värvid, kirjaviisid ja esitlusvormid.
4. KONTAKTPINNA LOOMINE:
töötame välja meediastrateegia, mis lähtub sinu brändi omadustest, sõnumist ja eesmärkidest. Seda öeldes keskendume sotsiaalmeediale, pakendile, kodulehele või e-poele ja su brändi imidžile.
5. KOGUPILDI KOKKUPANEK:
viimases etapis paneme kõik eelnimetatud komponendid kokku: sisu, strateegia, veebikujunduse, disaini ning brändi imago, et luua su brändijuhend (brand guide lines) ja lasta su bränd maailma valla!