Kuidas e-poe optimeerimisega alustada? Millist rolli mängib seejuures konversioonimäär? Need 4 nõuannet e-poe optimeerimiseks konversioonimääraga toovad kaasa märgatava kasu!
Kaubanduses on teada kaks keerulisemat ostuperioodi. Nendeks on jaanuarikuu ja suveaeg (juuni-august). Mis seal salata, isegi haaran suvekuudel arvuti asemel rannarätiku, plätud ja lähen randa, sest päikest jagub meil ju nii üürikeseks ajaks. Inimesed veedavad rohkem aega looduses ringi seigeldes, ujumas käies ja grillides.
Internetipoes ostlemine ei ole just sel ajal meie prioriteet…
Seda näitavad ka numbrid majanduses. 📊
Eesti Statistikaameti poolt avaldatud viimases uuringus selgus, et võrreldes eelmise aasta esimese kvartaliga vähenes jaekaubanduse osakaal majanduses üldiselt lisaks internetiostudele 14,5%.[1]
Siin on 4 nõuannet e-poe optimeerimiseks suvekuudel:
1. Tunne oma klienti
Eestis teeb e-oste hinnanguliselt 77% elanikkonnast, mis tähendab, et e-poed müüvad erinevatele vanusegruppidele korraga.[1] EUROSTAT-i andmetel ostsid 2023. aastal üle Euroopa internetist kaupa kõige rohkem inimesed vanuses 25-34 eluaastat. Neile järgnesid 35-44-aastased.[2] Klienti tundes oskad tema vajadustele keskendudes õiget sisu luua, mis aitab sul tooteid või teenuseid müüa.
2. Segmenteeri oma sihtgrupp/ostjad ehk jaota nad alagruppidesse
E-poe omanikuna tuleb investeerida sihtrühmade segmenteerimisele ehk sihtrühmade sorteerimisele vastavalt vanusele, huvidele ja vajadustele. Näiteks 35-aastastele e-poe klientidele ei ole suure tõenäosusega mõtet saata kooliaasta alguse pakkumist, küll aga 20-aastastele tudengitele. Või tuleks saata püsikliendile aeg-ajalt allahindluskood näidates, et hindad teda.
3. Optimeeri kauba kättetoimetamise viise
Enamus eestlasi kasutab kauba kättesaamiseks pakiautomaate. Lausa 80% kaupadest tellitakse pakiautomaati.[4] Sellest tulenevalt tasub e-poe omanikuna mõelda järgmistele punktidele: kui paindlikud on Sinu e-poest ostetud kauba tagastamisetingimused?
4. Käi kaasas mugavate makseviisidega
Üle poolte e-poe maksetest sooritatakse pangalingi ning maksealgatuse teenuse abil, mis kokku moodustavad 76% internetimaksetest Eestis.[1] Tähelepanu vajavad siinkohal Sinu e-poe maksevõimalused: kas pakud osades maksmist, järelmaksuga maksmise võimalust, krediitkaardimakseid või Apple/Google Pay’d?
Mida ostetakse Eestis e-poes kõige rohkem?
Eestlased on kultuurne rahvas. Esimese koha pävisid kontserdi, kino ja teatripileteid, mis on koguni 42% ostudest.
Elektroonika on teisel kohal 30%-ga.
Riided ja jalatsid moodustavad 25% ostudest.
Kosmeetika ja mööbel 23%.
Lõhnaõlid 21% ning spordikaubad 19%, mänguasjad ja lasteriided 18%, toidukaubad 12%, ravimid 7%.[6]
Statistikast järeldub, et aina enam kasutatakse e-kaubanduses ostude tegemiseks mobiiltelefoni. Seetõttu tuleb e-poele või kodulehele pilk peale visata, kas kõik toimib nii nagu peab mobiiliversioonis. Sellegipoolest tasub numbrid üksikasjalikult üle vaadata, sest nad varieeruvad vastavalt valdkonnale. Täpsemad arvud leiad siit.
Teades, mida inimesed ostavad, tuleme e-poe optimeerimise juurde.
Kui palju inimesi peab mu e-poodi külastama, et saaksin vajaliku arvu ostusid?
Selleks, et teada saada, kui palju e-poe külastajatest tegelikult midagi ostab, on välja mõeldud määraja, inglise keeles e-commerce conversion rate ehk e-kaubanduse konversiooni määraja.
Konversioonimääraga saad infot klientide ostuharjumustest, lehe või e-poe kasutajakogemusest ja copywritingu
efektiivsusest
Konversioonimäära arvutatakse järgmiselt:
kogu müükide arv jagatud kogu e-poe külastajate arvuga x 100.
Näiteks, kui veebipoodi külastab kuus 1000 inimest ja 20 neist ostab midagi, arvutatakse konversioonimäär järgmiselt: (20/1000) x 100% = 2%.
See tähendab, et iga 100 külastaja kohta sooritab kaks neist ostu.
E-kaubanduse keskmine konversioonimäär jääb kusagil 2 ja 4 protsendi vahele.[7]
Ka siin tasub heita pilk valdkonnast tulenevatele erinevustele:
Millised on need kanalid, mille kaudu e-poe müügid tulevad?
E-maili turundus on e-poe üheks suurimaks salarelvaks. Vaadates selle aasta statistikat tuleb välja, et kõnetavad ja relevantsed e-kirjad, mis saadeti segmenteeritud klientidele, toovad häid tulemusi. Personaalse sisuga e-kirjade konversioonimäär on suisa 10.3%! See tähendab, et mida isiklikum on sinu saadetud e-kirja sisu, seda suurema tõenäosusega on klient valmis raha välja käima.
Orgaaniline otsing on teine kanal, mille kaudu inimesed leiavad su e-poe üles. Orgaanilise otsingu konversioonimäär on kusagil 2-4%. Seetõttu on tähtis, et su e-pood oleks otsingumootori tulemustes esimesel lehel, mitte viiendal või kuuendal, sest olgem ausad: kui tihti vaatad ise Google’is kolmandat või neljandat tulemuste lehte?
Algajana e-poe optimeerimine konversioonimääraga
Väikeettevõtja elu on tihtipeale selline, et oled nagu hunt Kriimsilm ja teed kõiki ettevõttega seonduvaid asju ise. Sa ei pea olema selleks ekspert, et konversioonimäära tõstmisega algust teha. Allolevad nõuanded e-poe optimeerimiseks konversioonimääraga aitavad sul e-poe nähtavust veebis tõsta.
Toetudes Google’i uuendustele pea silmas järgmist, et Sinu e-pood oleks nähtav:
- Investeeri kasutajakogemusse
- Pööra tähelepanu mobiiliversioonile
- Optimeeri e-poodi AI poolt genereeritud otsingu tulemuse jaoks
- Loo huvitavat ja vajalikku sisu
- Loo/kasuta „kuidas…?“ videosid, mis keskenduvad probleemi lahendamisele (nt-ks „kuidas paigaldada päikesepaneeli?)
- Optimeeri CTA nuppe (lihtne keelekasutus tuleb abiks)
Peamised punktid, mida tulevikuks kaasa võtta:
- Tunne oma klienti luues personaalset sisu, sest inimesi kõnetades motiveerid neid tegevusele
- Käi uuendustega kaasas, olgu selleks kas Google’i otsingumootor või makseviisid
Soovid abi enda ettevõttes konkurentsivõimelise e-kaubanduse strateegia loomisel?
Võta ühendust ja lepime kokku tasuta 30-minutilise konsultatsiooni!
Nimini – Sinu pikaajaline strateegiline partner e-äris!
[1] Eesti Statistikaamet, seisuga 2.07.24, https://andmed.stat.ee/et/stat/majandus__sisekaubandus__jaemuugi-mahuindeksid/KM0102/table/tableViewLayout2
[2] E-kaubanduse liit, seisuga 1.07.24, (https://www.e-kaubanduseliit.ee/liidust/statistika)
[3] EUROSTAT, seisuga 1.07.24., https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=E-commerce_statistics_for_individuals#Clothes_and_deliveries_from_restaurants_on_top_of_the_online_purchases_in_2023
[4] E-kaubanduse liit, seisuga 1.07.24, (https://www.e-kaubanduseliit.ee/liidust/statistika)
[5] E-kaubanduse liit, seisuga 1.07.24, (https://www.e-kaubanduseliit.ee/liidust/statistika)
[6] E-kaubanduse liit, seisuga 1.07.24, (https://www.e-kaubanduseliit.ee/liidust/statistika)
[7] Convertcart, seisuga 1.07.2024, https://www.convertcart.com/blog/ecommerce-conversion-rate-by-industry