Milleks ettevõtjana blogida? – 5 põhjust

arvuti, inimene, pealkiri, nimini logo

Milleks siiski ettevõtjana blogida? Pea 4 miljardit inimest kasutab iga päev internetti. Üha enam inimesi küsib Google’lt nõu, otsib tooteid või soovid ennast harida. Kui ettevõtjana blogida ja sellega järjepidevalt tegeleda, liigud otsingumootori tulemustes ülespoole ja loob ka oma valdkonnas autoriteeti ja usaldust.

Läbi otsingumootori tulemuse veebilehele jõudmist nimetataksegi orgaaniliseks liikluseks.

Kuidas orgaaniline liiklus siis toimub?

Vaatame näitena Emma olukorda. 😉

Ta klikkab ühel nendest tulemustest, teadmata või tundmata antud brändi või ettevõtet. Emma asub veebilehte uurima, et rohkem infot leida ja avastab, et veebilehel on blogi. Blogis ringi vaadates leiab ta postituse vanade kasside ja nendele mõeldud kassitoiduga seoses. Ta saab teada, et vanemad kassid vajavad hea tervise säilitamiseks ja täisväärtuslikuks eluks spetsiaalset toitu, mis arvestab nende vajadustega ja vanusega.

Emmas tekitab antud postitus usaldustunnet. Antud blogipostitus tekitab temas tunde, et too ettevõtte mõistab tema muret ja vajadusi ning teab, kuidas klienti aidata. Emma otsustab selle ettevõtte e-poes müüdavaid tooteid proovida. Mis mul ikka kaotada on?

Muidugi on see näide lihtsustatud ja hästi toimivast klienditeekonnast, aga ehk muutus veidi arusaadavamaks, miks on ettevõtjana blogimine nii tähtis? 🤓

Ärilistel eesmärkidel blogimine on tegelikult samamoodi turunduskanal nagu sotsiaalmeedia või uudiskiri. Ta on üks võimalustest oma klientidega suhelda. 

Kuidas toob ettevõtjana blogimine müüke, kliente ja kasvatab su äri?

5 peamist kasutegurit, milleks ettevõtjana blogida:

Paljud küsivad, kas blogimine tasub ennast ära? Kiire vastus: jah! 
Tõime välja meie arvates kõige peamised põhjused:

1. Toob liikluse sinu lehele (SEO) ♻️

Oletame, et avasid tolle artikli, sest soovid oma kodulehel või e-poes liiklust tõsta? Emma näide illustreerib peamist viisi, kuidas inimesed uute toodeteni jõuavad. 

Jah, nende kõrval on olemas ka tasulised reklaamid, sotsiaalmeedia, isiklikud soovitused ja muidugi püsikliendid jne. Viimased aga teavad ja tunnevad sind. Suure tõenäosusega kasutavad nad otsingumootoris teiste märksõnade kõrval sinu brändi või ettevõtte nime. Siiski, enamus inimestest jõuab sinu lehele läbi orgaanilise liikluse.

Orgaaniline liiklus aitab su veebilehele lisalehti luues ja SEO optimeeritud märksõnu kasutades kõrgemale kohale tõusta. Uusi blogiartikleid postitades teab Google, et su veebileht on aktiivne ning tal tuleb seda regulaarselt vaadata, et uut sisu leida. 📈

2. Blogisisu saab kasutada sotsiaalmeedia postituste jaoks 🤳

Iga kord avaldades blogiartikli on sul võimalus seda ka sotsiaalmeedias jagada. Aga ettevaatust❗️Ole tähelepanelik otse postituse tekstis linkide jagamisega, sest Facebookile ja LinkedInile ei meeldi, kui külastajad nende veebilehelt minema saadetakse. Nagu ka sinu lehe eesmärk peaks olema klienti võimalikult kaua oma lehel „hoida“ ja harida, et ta võtaks sinuga ühendust, ostaks toote või teenuse, üritab Facebook või LinkedIn sama teha.

Otsingumootoritele meeldivad sisukamad ehk pikemad blogipostitused, mis harivad lugejad ja vastavad tema küsimustele. Tihtipeale saab (olenevalt sotsiaalmeediakanalist) ühest mahukast blogiartiklist 2-3 sotsiaalmeedia postitust

Lühidalt kokkuvõttes: kirjutatu peaks olema asjalik. Uimast ja ebamäärast teksti ei ole mõtet jagada, keskendu teemale või küsimusele ning näita, selmet lihtsalt teoreetilist teksti edasi anda. Praktilisi nõuandeid jagades & näiteid tuues lood lugeja silmis lisandväärtust. 

PS. Sotsiaalmeediaga tegemisel soovitame kindlasti strateegiline eeltöö teha. Targasti loodud turundusstrateegiaga jõuad rohkemate inimesteni ning sinu sotsiaalmeedia postitused toovad inimesi kodulehele blogiartiklit lugema. 📢  

3. Aitab lehe külastajaid klientideks muuta ✅

Lehele jõudnud inimesed on su potentsiaalsed kliendid.

Ehk siis, kodulehe eesmärgiks on:

a) jagada neile huvitavat ja harivat infot
b) tekitada nendes emotsioone ja luua side
c) panna neid enda teenust või toodet ostma.

Sihtgruppi kõnetav tekst müügilehel on seepärast eriti tähtis! Kui sa ei oska ise mõjuvaid tekste kirjutada, tuleks investeerida copywritingu teenusesse. ✍️ ❗️Tähtis on meeles pidada, et iga blogipostituse lõpus peaks olema kliendile mõeldud selge ja arusaadav üleskutse ehk CTA. Selleks võib olla emaili aadressi sisestamine, tasuta kingitus, hea pakkumine, allahindlus vms.

Pea silmas, et mitte kõik blogipostituse lugejad ei saa sinu kliendiks, küll aga need, kes kuuluvad sinu sihtrühma. Selle moodustavadki sinu poolt välja mõeldud persoonad ehk kliendiavatarid. 👀

4. Loob usaldust  🤝

Luues pidevalt huvitavat ja harivat sisu, tekitad endale eksperdikuvandi teatud alal. Blogi on suurepärane vahend enda ettevõtte praeguse loo jutustamiseks. Milliste teemadega tegeled igapäevaselt? Milliseid teadmisi soovid sihtgrupiga jagada? Äkki tasub teadmisi blogis ja sotsiaalmeedias jagada. Nii teavad ka huvilised ning võimalikud kliendid, milline on sinu ettevõtte teadmistepagas.

Mõtle sellele, et ka ise veebilehte külastades, millel puuduvad blogipostitused, ei ole lihtne kohe aru saada, millised kogemused ja teadmised neil täpselt on. 🤔

Blogipostitused pakuvad väga hea võimaluse enda teadmisi ja kogemusi strateegilises formaadis jagada. Jagades vastuseid küsimustele ja pakkudes lahendusi sihtgrupi muredele suureneb tõenäosus, et need inimesed külastavad su lehte uuesti. 

Seda väga lihtsalt põhjusel, sest sa andsid neile eelmisel korral vastuse või lahenduse. Usaldusfaktor on tähtis osa müüginumbrite kasvatamisel.

Miks peaks inimene, kes sind ei tunne, sinusse rahaliselt panustama või investeerima? Andes neile vajaliku info tekitad nendes usaldustunde. Nii tulevadki müügid. 🧮

5. Aitab linkide ehitamisega SEO jaoks 🔁

Google’i algorütm arvestab teiselt veebilehelt sinu veebilehele tulevate linkide ehk backlinkside arvuga. Aga milleks on need lingid vajalikud? Lingid tekivad, kui oled jaganud huvitavat infot, millele teised omakorda viitavad. Ehk siis blogimise

Meie valdkonnas võib näitena tuua HubSpoti blogi, mis jagab väga asjakohast ning ajakohast infot. Paljud eksperdid usuvad, linkide arv on SEO ehk lehe optimeerimisel otsingumootorite jaoks tähtsuse poolest lausa kolmandal kohal. Tihtipeale osutubki linkide ehitamine SEO kõige raskemaks osaks.

🔑 Jagades valdkonnaga seoses tehtud uuringute tulemusi, enda arvamusi või kogemusi, mis võiksid huvitada nii sinu kliente kui ka valdkonda juhtivad ettevõtteid, ehitad SEO jaoks vajalikke linke.

Tõsi ta on, et blogimine vajab aega ja ressursse. Väikeettevõtjana tuleb enda jaoks plussid ja miinused läbi kaaluda. Kas on piisavalt põhjust, milleks ettevõtjana blogida või on hetkel tähtsamaid asju, millega tegeleda. Meeles tuleb pidada, et blogimisest ei pruugi sa kohe kasu lõigata. Autoriteedi ja eksperdikuvandi kasvatamine võtab aega, luues samas pikaaegseid tulemusi. 🏆

🧩 Vajad detailse turundusstrateegia loomisel abi, mis on täpselt sinu ettevõtte jaoks välja töötatud? Kirjuta meile ja asume koos tööle!  

Nimini – Sinu usaldusväärne ja strateegiline partner e-äris

Scroll to Top