Suur ja kõige olulisem osa eduka veebilehe loomisest on külastajate veebilehele toomine.
Rohkem külastajaid = edukam veebileht.
Veebilehe liiklus on piisavalt hea alles siis, kui see aitab sul oma eesmärke saavutada.
Konversioonimäär on indikaator, mis aitab sul seda kindlaks teha. Lihtsamalt öeldes on see nende inimeste protsent, kes teevad sinu lehel seda, mida sa soovid (näiteks ostavad toote, registreeruvad meililisti saajaks või täidavad päringuvormi) jagatud sinu veebilehe külastajate koguarvuga. Näiteks kui päevas külastab sinu e-poodi 100 inimest ja 3 inimest ostab, siis on sinu konversioonimäär 3% => (3:100)*100
Kuid mis paneb ühe veebilehe tegelikult konversioone tekitama? Või kuidas saad oma veebilehe üles ehitada nii, et see tooks võimalikult palju konversioone?
Selles artiklis toon välja rida nõuandeid, mida kasutades on sul võimalik suurendada enda veebilehe konversioonimäära.
1. Määra oma veebilehe eesmärk ja hoia fookust
Kui sa ise ei tea, millist kasu sa loodad oma veebilehe külastatavusest saada, ei suuda sa kunagi oma veebilehte konversioonisõbralikuks muuta.
Samm nr 1 sinu veebilehe konversioonimäära tõstmise teekonnal on määratleda oma lehe tegelik eesmärk.
Eesmärk võib olla üks alljärgnevatest:
- Müük – panna inimesed sinu e-poest tooteid ostma.
- Brändi olemasolu tutvustamine – paljud ettevõtted, küll pigem suured ja tuntud, soovivad anda rohkem teavet oma brändi kohta. Näiteks Coca-Cola. (Rohkem lugemist selle kohta, mis on bränd ja kuidas toimib bränding, leiad siit!)
- Kontakti loomine – panna inimesi sinu uudiskirjaga liituma või täitma kontaktivormi.
- Kõned – panna inimesed sulle helistama.
- Klikkimine – panna inimesed klikkima sinu müügitunneli järgmisele lehele.
Kui sa täpselt tead, mida saavutada soovid, saad allolevaid näpunäiteid rakendades oma eesmärgid saavutada. 😊
2. Selgita välja, kes on sinu ideaalne klient ja koosta persoona
Kui tead oma lehe eesmärki, on järgmine samm määratleda, millist tüüpi inimene on sinu ideaalne klient. Nimetame selle inimese persoonaks.
Kirjelda detailselt isik(ud), keda sa soovid enda klientidena näha. Eesmärk on kujundada oma veebileht spetsiaalselt nende inimeste jaoks, keda soovid kõige rohkem kõnetada. Kui sa lood veebilehe spetsiaalselt oma sihtkliendi jaoks, siis on tõenäolisem, et need inimesed sooritavad sinu veebilehel ka sulle vajalikke tegevusi.
Kuidas persoonasid luua?
Kui soovid luua oma ideaalkliendi täieliku profiili, siis mõtle läbi ja kirjelda see võimalikult detailselt. Mis iganes tegevusi sa oma veebilehel teed, hoia persoonad alati silme ees. Kui persoona on kord juba loodud, siis sa tead ka, millisied kanaleid pidi sa temani jõuad 😊
- Kui vana see inimene on?
- Mis soost see inimene on?
- Milline on selle inimese haridus?
- Millisel alal ta tegutseb/ töötab?
- Millised on selle inimese hobid?
- Miks ta tuleb sinu veebilehele/ millisele probleemile ta vastust otsib?
- Milliste probleemidega ta oma elus/tööelus kokku puutub?
- Kuivõrd kogenud arvutikasutaja ta on?
Näide ühest persoonast:
Nimi | Helena |
Vanus | 29 |
Perekonnaseis | abielus, 2 last 2-aastane tütar ja 4 aastane poeg |
Haridus | Kõrgem TTÜ juhtimine ja turundus |
Töö | Personalijuht IT ettevõttes |
Igakuine brutosissetulek | 2800€ |
Eluase | oma maja ca 200m2, hästi sisustatud, ostetud pangalaenuga |
Suhtlusringkond | noored lastega pered |
Elustiil | Käib igapäevaselt jõusaalis või rühmatreeningus Arendab ennast erialaselt, loeb erialaseid raamatuid Peab lugu tervislikust toitumisest ja uurib internetist selle kohta Reisib aastas perega 2-3 korda, põhiliselt Euroopas Reisib seoses tööga 4-5 korda aastas Huvi kultuuri vastu Armastab hästi riietuda, riided ostab põhiliselt interneti teel kõikjalt maailmas |
Arvutikasutus | Peab ennast vilunud arvutikasutajaks, kasutab oma töös arvutit igapäevaselt ca 3-4 tundi. |
Sotsiaalmeedia kasutus | FB, Instagramm, Youtube |
3. Näita enda isikupära
Mõnel inimesel on arusaam, et “pead kõigile meeldima”, mis viib sageli maitsetu ja isikupäratu veebileheni.
Enamik sinu veebilehe külastajatest ei tunne erilist rõõmu igavast “meeldi kõigile” lähenemisest.
Niisiis – ole siiras ja ära karda näidata oma isikupära, eriti kui oled suur ja kandev osa oma ettevõttest (nt. vabakutseline).
Näita lehel enda või oma töötajate naeratavaid nägusid. Lisa oma hääl. Ära karda kasutada slängi, kui see sinuga kokku käib.
Loomulikult on alati väike võimalus, et sinu stiil ja lähenemine ei meeldi osadele inimestele, aga sellisel juhul ei ole see inimene tõenäoliselt niikuinii sinu sihtklient.
Pea meeles – sa ei pea meeldima igale lehe külastajale, keskendu sideme loomisele enda sihtkliendiga.
4. Hea pealkiri jätab inimesed veebilehele
Ajalehtede reklaamiguru David Ogilvy teadis juba 1960 aastatel, et enamik inimesi loeb ainult pealkirja.
Kasutajad lahkuvad sageli veebilehtedelt 10-20 sekundi jooksul, kuid selge väärtuspakkumisega leheküljed suudavad inimeste tähelepanu palju kauem hoida. Et võita mitu minutit kasutaja tähelepanu, pead sa oma väärtuspakkumise 10 sekundi jooksul selgelt edastama.
Milline on hea pealkiri?
- Selge ja arusaadav. Sa ei taha, et inimesed peaksid arvama, mida sa öelda tahad. Pea meeles – sul on aega vaid 10 sekundit!
- Tee oma väärtuspakkumine täiesti selgeks. See ütleb külastajatele, mis on nende jaoks kasulik ja miks nad peaksid jääma sinu lehele ja rohkem teada saama.
- Jää kliendikeskseks. Kasuta sõnastust, mis keskendub “teile” (külastajale), mitte “meile”. On vahe sees, kas sa räägid sellest, kuidas sina saad klienti aidata või sellest, milliseid teenuseid sa pakud.
5. Sisu on oluline!
Kui leiad õige pealkirja, siis mõistavad külastajad sinu väärtuspakkumist, soovivad selle kohta rohkem uurida ja jäävad lehele.
Nüüd peab sinu lehe ülejäänud sisu täitma pealkirjast tuleneva lubaduse.
Loo sisu, mis hoiab inimesi veebilehel ja selgitab rohkem sinu ettevõtte või toote või pakkumise kohta.
6. Kasuta ühte selget üleskutset tegevusele (CTA)
Kui oled külastajates tekitanud huvi selge pealkirja ja kvaliteetse sisuga, on sinu kutse tegevusele (Call to action ehk CTA) see, mis neid järgmise sammu juurde suunab.
Enamiku veebilehtedel on CTA nupu kujul. See nupp peaks kutsuma külastaja tegevusele, mida sa soovid et nad teeksid.
Lisaks disainile on oluline ka sinu CTA-nupu tekst. Suurepärase CTA loomiseks:
- Kasuta käskivat kõneviisi, mis viitab tegevusele. Näiteks “Võta ühendust…”, “Lae alla…”, “Alusta…”, „Osta…“, „Vaata…“.
- Lisa kiireloomulisust sõnadega nagu “Nüüd”, “Täna” jne.
- Pöördu pakkumise otsijate poole võimalusel sõnaga “Tasuta”
7. Usalduse loomine
Sa suhtled tõenäolisemalt kellegagi, keda sa usaldad. Sinu veebilehe külastajate puhul ei ole see teisiti. Nad tahavad kasutada veebilehti, mida nad usaldavad.
Kuidas luua seda nii vajalikku usaldusväärsust?
Kõik algab sinu lehe kujundusest. Kuigi inimesed ütlevad, et raamatut ei tohiks kunagi hinnata selle kaane järgi, siis tegelikult hindavad inimesed sinu veebilehte kindlasti selle kaane järgi.
See tähendab, et kui sinu veebileht ei näe professionaalne välja, siis inimesed ei usalda seda. Ja inimesed kujundavad oma muljeid märkimisväärselt kiiresti – isegi enne, kui nad on lugenud ühtegi rida teksti.
Kui sa oled loonud professionaalse kujunduse, siis võid usalduse suurendamiseks lisaks kasutada ka neid elemente:
- Logod – ettevõtete logod, kellega oled koostööd teinud aitavad luua usaldusväärsust.
- Tagasiside – sinu klientide autentne tagasiside näitab, et teised inimesed usaldavad sind.
- Turvamärgid – usaldusmärkide kasutamine suurendab usaldust.
8. Sotsiaalne tõestus
Sotsiaalne tõestus on hästi uuritud psühholoogiline nähtus, mille puhul inimesed teevad seda, mida nad näevad teisi inimesi tegemas.
Sotsiaalset tõendusmaterjali saab kasutada mitmel erineval viisil:
- Oma sotsiaalmeedia profiili jälgijate arv
- Numbrid – näiteks “Liitu 2000 teise tellijaga”, “Üle 40 000 õnneliku kliendi” jne.
- Klientide tagasiside ja arvustused
- Sõbrad – kasuta näiteks Facebooki like-nuppu, et näidata inimestele mõningaid sõpru, kellele sinu leht on meeldinud
- Usaldusväärsed sertifikaadid.
9. Kasuta ajalist või koguselist piirangut
Kõik eelpool toodud nõuanded julgustavad inimesi tegutsema, kuid ükski neist ei julgusta inimesi KOHE tegutsema. Kindlasti soovid sa, et inimesed tegutseksid kohe.
Piirangute kasutamise abil paned oma kliendid kiiresti tegutsema.
Näiteks Amazon näitab, kui palju kaupa on veel alles, samuti seda, kui kaua on aega tellida, et see teatud kuupäevaks kohale toimetada. Enamus suuri hotellibroneeringu lehti ütleb, kui palju tube on jäänud ja kui paljud teised inimesed otsivad.
Kuidas oma veebilehele piirangut lisada?
- Kasuta spetsiaalset ajaliselt piiratud pakkumist või kupongi.
- Rõhuta piiratud arvu kohti või muul viisil piiratud saadavust.
- Lisa pakkumise juurde taimer.
10. Hoia leht lihtne!
Hoia asjad võimalikult lihtsad. Tõenäoliselt on üsnagi ahvatlev lisada pilte ja efekti, kuid püüa meeles pidada, et veebilehte ehitades ei püüa sa disainiauhinda võita, vaid saavutada konkreetseid ärilisi eesmärke.
Jäta välja elemendid, mis on seal lihtsalt selleks, et “kena” välja näha, ja keskendu elementidele, mis toovad sulle tulemust!
11. Hoia potentsiaalsed kliendid oma üleskutsega fookuses ja väldi tähelepanu kõrvale juhtimist
Asjade lihtsana hoidmiseks on vaja kõrvaldada oma veebilehelt tähelepanu kõrvalejuhtivad asjad. Hoia fookust! Ära tõmba oma kliente paljudesse erinevatesse suundadesse. Selle asemel keskendu selgele üleskutsele tegutsemiseks (CTA) ja räägi ainult nendest asjadest, mida nad peavad teadma.
Keskendu järgmisele:
- Pealkiri ja alapealkirjad
- Sinu toodete või teenuste omadused ja nende eelised
- Arvustused ja klientide tagasiside
- Selge sisu koos visuaalsete kujunditega
12. Kasuta pop-up aknaid õigesti
Pop-up’id võivad olla sinu veebilehe külastajate jaoks veidi tüütud või häirivad, aga kui sa tead, kuidas neid õigesti kasutada, võib see kasvatada sinu veebilehe konversioonimäära.
Mõnikord ei suuda kliendid otsustada ja otsivad veel lisaks kas tooteid või teenuseid. Võid kasutada pop-upi, et pakkuda lisainfot (muud sarnased tooted, tasuta pakkumised jms.).
Näita oma pop-upp´e õigeaegselt ja klientide huvidega seotult. Väike viivitus näitamisel muudab selle kliendi jaoks ebaoluliseks ja tüütuks. Et vältida negatiivset muljet, tee pop-up´i sulgemine oma lehe külastajatele lihtsamaks.
13. Hoia kontaktivormi väljad lihtsad
Veel üks tüütu osa veebilehel on kontaktivormi väljade täitmine. Tee lihtne vorm ja jäta ainult need väljad, mis on eesmärgi saavutamiseks hädavajalikud.
Kliendid ei pane pahaks registreerumisel vaid oluliste andmete küsimist. Kui aga sinu vormid on pikad, hakkab klient mõtlema, kas ta ikka peab tõesti kõiki neid välju täitma ja kas ta annab ehk enda kohta liiga palju teavet.
14. Anna klientidele raha tagasi garantii
Et kõrvaldada kliendi kahtlused, paku neile raha tagasi garantiid.
Tarbijad väldivad riske ja soovivad kindlad olla, et nad saavad selle, mille eest nad maksid, või kui mitte, siis saavad oma raha tagasi. Raha tagastamisgarantii pakkumine muudab ostu sinu kliendile turvaliseks.
Lihtne, turvaline ja riskivaba ostukogemus on parim põhjus, miks kliendid sinu e-poodi kasutavad.
See annab sulle kordusostud ja väga rahuloleva kliendi. Ja rahulolev klient räägib oma kogemusest alati oma sõpradele.
15. Tee klientide jaoks ostmine lihtsaks
Hoolitse selle eest, et klientidel oleks lihtne sinu tooteid või teenuseid osta.
Juhenda oma kliente, millist sammu järgmiseks teha, kuhu edasi minna ja kuidas ostude eest tasuda.
Tee kassas maksmine võimalikult lihtsaks, eemalda väljad, mida klient täitma ei pea.
Soovin Sulle edu!
Kui Sul tekkis küsimusi või soovid enda kodulehte/e-poodi käima panna, kirjuta meile ja lepine kokku tasuta konsultatsiooni. Seniks leiad rohkem lugemist e-poe optimeerimise kohta siit! 😉
NIMINI – Sinu strateegiline ja pikaajaline partner e-äris!