Sisuturundus: 6 kuldreeglit, mida iga e-poe omanik peab teadma

sisuturundus inforgraafik, nimi, arvuti, ikoonid
Sisuturundus ja selle vajalikkus

 „Milleks mulle sisuturundus? Kliente on ju vaja!“ Oled ehk märganud, et enamus e-poe külastajatest ei osta esimesel korral midagi. Kuidas potentsiaalseid kliente scrollimise ja vaatamise sammust ostmiseni saada? Üheks abimeheks on sisuturundus. Need 6 sisuturunduse kuldreeglit aitavad sul huvilised ostjateks muuta, kliendisuhteid parandada, otsingumootoris välja tulla ning erinevate sisutüüpidega sihtgrupini jõuda.

Mis on sisuturundus ja milles peitub tema olulisus?

Sisuturunduse mõiste

Sisuturunduse võib lahti kirjutada selliselt:

sisuturundus kujutab endast strateegilist turundusalast lähenemist, mis keskendub väärtusliku, asjakohase ja järjepideva sisu loomisele ning levitamisele, et meelitada ligi sihtrühma või hoida nende huvi.

Sisuturunduse lõppeesmärgiks on e-poes müükide kasvatamine. Lihtsalt seletades tähendab sisuturundus, et sina lood sihtgrupi jaoks huvitavat ja kasuliku sisu ning see sisu aitab sul müüa rohkem oma tooteid või teenuseid.

Sisuturundus ja selle tähtsus e-kaubanduses

Sisuturunduse olulisus e-kaubanduses peitub asjaolus, et see aitab sul välja paista konkurentsirohkel turul. Google’i andmetel algavad üle poolte (63%) ostuteekondadest internetist.[1] Isegi, kui klient läheb hiljem füüsilisse poodi, teeb ta kindlasti eeltöö internetis. Siinkohal haakuvad SEO ja sisuturundus – kvaliteetne sisu aitab e-poel ilmuda otsingumootorites kõrgemal positsioonil, tuues rohkem orgaanilist liiklust sinu lehele.

Tehes läbi aastate koostööd erinevate e-poodidega üle Baltikumi näen korduvat viga, kus kogu aur suunatakse valesse kohta: keskendutakse toodete esitlemisele ja hinnakujunduse optimeerimisele, jättes sisu tagaplaanile.

Luues oma veebilehele kvaliteetset sisu investeerid tegelikult mitmel suunal:

  1. lehe otsingumootori tulemused paranevad
  2. lehekülastajate arv suureneb
  3. ettevõtte usaldusväärsus tõuseb
  4. kliendisuhted paranevad.

Kvaliteetse sisuturundus muudab ettevõte usaldusväärsemaks ja aitab luua sidet oma klientidega. Pane ennast ostja olukorda ja küsi iseendalt: kas ostaksid suurema tõenäosusega matkaseljakoti e-poest, mis harib huvilisi enda toodete suhtes või e-poest, millel puudub blogi ning asjalik tootetutvustus?

Sisuturundus: 6 kuldreeglit

1. Tunne oma sihtgruppi

Sinu esimene samm on selgeks teha, kes on sinu sihtgrupp. Kes on need inimesed, kellele sinu tooted või teenused on mõeldud? Millised on nende vajadused, eelistused ja valupunktid? Persoona loomine on selle protsessi juures väga abiks.

Lühidalt on persoona üksikasjalik profiil sinu ideaalsest kliendist. See aitab sul mõista, kellele sa kirjutad ja millist sisu nad hindavad. Näiteks, kui müüd ökotooteid, siis võib sinu persoonaks olla keskkonnateadlik 30-aastane naine, kes sõidab rattaga tööle, elab Kalamajas, hindab kvaliteeti ja loodussõbralikkust. Mida rohkem süvitsi kirjeldad, seda kergem on sul hiljem sihtrühma jaoks sisu luua. 😉

Analüüsi sihtgrupi käitumist ja eelistusi

Andmed on siin võtmetähtsusega. Kasuta analüütikatööriistu nagu Google Analytics, et aimu saada kuidas sihtgrupp käitub sinu veebilehel. Milliseid (ala)lehti nad külastavad? Milliseid tooteid nad vaatavad? Millal nad lahkuvad? Mida nad ostavad?

Kui märkad, et teatud tüüpi blogipostitusi loetakse teistest rohkem ja nende kaasatus on suurem, tuleb sellele vastavalt oma sisustrateegiat kohandada. Müües aiatarbeid võib juhtuda, et sinu kliente huvitavad eelkõige kuidas-ise-teha juhendid (DIY ehk do it yourself). Sel juhul tasub luua terve seeria kuidas ise teha formaadis postitusi, milles mainid või näitad enda poes leiduvaid tooteid.

2. Loo väärt sisu vastavalt sisutüübile ja vajadusele

Koosta sisuplaan ja kasuta sisukalendrit

Sisuplaan ja -kalender on sisuturunduse vaatest hädavajalikud järjepidevuse tagamiseks. Planeeri oma sisu ette vähemalt kuu aega. Sisuplaan peaks sisaldama teemasid, postituse kuupäevi ja vastutavaid isikuid (kui töötad tiimiga).

Näiteks, müües ilutooteid, võiks sinu sisuplaan sisaldada järgmisi teemasid: „Kevadise nahahoolduse nipid“, „Kuidas valida õige jumestuskreem“, „Kliendi lood: kuidas ja kes kasutavad meie tooteid“. Sisukalender aitab sul oma tegemisi targasti planeerida, et sul oleks alati uus sisu postitamiseks valmis.

Õige sisu loomine aitab potensiaalseid kliente ostuteekonnal enda poole püüda

Erinevad sisutüübid ja nende kasutusvõimalused

Sisutüübid pakuvad erinevaid võimalusi oma sihtgrupiga suhtlemiseks. Siin on mõned populaarsemad sisutüübid ja nende kasutusvõimalused:

  • Blogipostitus ehk sisuturundusartikkel: ideaalne hariduslik ja informatiivne sisu, mis aitab lahendada sihtgrupi probleeme.
  • Video: visuaalselt kaasahaarav sisu, mis sobib hästi toodete tutvustamiseks ja õpetuste jagamiseks.
  • Infograafik: visuaalne sisu, mis aitab keerulisi andmeid lihtsasti mõistetavaks muuta.
  • E-raamat ja juhend: süvitsi minev sisu, mis annab väärtuslikku teavet ja loob autoriteedi.
  • Maandumisleht, müügileht, teenuse/tooteleht: tehingul põhinev sisu. Visuaalne ja informatiivne sisu, mis pakub lahendust toote või teenuse näol.

Kuidas sisutüüpe kasutada ja millist sisu luua?

See oleneb tegelikult kolmest faktorist:

  1. kliendi kavatsusest: osta, ennast harida, või võrrelda
  2. kohast, kus klient klienditeekonnal on: teadlikkus, valmis ostma või juba püsiklient
  3. märksõnadest, mida kliendid otsingumootoris otsimiseks kasutavad

Mõeldes nendele kolmele punktile järgmine kord, kui sisu lood, saad tulemuseks selgema suunaga kirjasisu. Näitena võib tuua asjaolu, et püsikliendile ei ole mõtet luua blogiartiklit erinevatest seljakottidest teades, et ta juba ostis endale hiljuti ühe. Ta võib huvituda pigem seljakoti hooldusjuhendist, mis selgitab ja tagab veel mitu head koosveedetud aastat imelistesse matkasihtkohtadesse.

Kasuta sisuartikli kondikava loomiseks ChatGPT-d või muud AI-tööriista, aga pigem hoidu terve artikli kirjutamisest ainult ChatGPT-i abiga. Sisukal artiklil ja AI poolt kirjutatud postitusel on suur vahe. Kui sul pole soovi ise sisu luua, siis võta Niminiga ühendust. Las copywriter mässab!

3. järgi SEO parimaid tavasid

Märksõnade analüüs ja kasutamine

Õigete märksõnade leidmine on SEO südameks. Nende leidmiseks on levinud kaks viisi: a) optimeeri leht enim otsitud märksõnadele või b) keskendu pigem mitmest sõnast koosnevatele märksõnadele ehk „märkfraasidele“. Viimased ei võistle tohutult paljude veebilehtedega ning tagavad otsingumootoris parema rankingu ja kiiremad tulemused.

Kasuta tööriistu nagu Google Keyword Planner või Moz Keyword Planner või Semrush, et leida üles sinu valdkonnale olulised märksõnad. Kasuta välja valitud märksõnu enda avaldatud sisus. Nii optimeerid sisu otsingumootorite jaoks ja pakud klientidele väärtusliku infot.

Oletame, et müüd spordivarustust. Sinu jaoks võivad olla olulisteks märksõnadeks „kodused treeningvahendid“, „parimad joogamatid“ või „hantlitega harjutused“. Ära mine märksõnadega kasutamisega liiale, sest nii nagu heas roas piisab paarist soolakristallist, et maitsed püsiks tasakaalus ja soolamaitse ei võtaks võimust, peab ka sisu jätma loomuliku mulje ja olema lugemiskõlbulik.

Lehepealse SEO strateegiad

Lehepealne SEO (ehk onpage SEO) hõlmab kõiki optimeerimismeetodeid, mida saad rakendada oma veebilehel. Toome välja mõned olulised osad:

  • Metaandmed: kirjuta sellised lehe pealkirjad ja meta kirjeldused, mis sisaldavad peamisi välja valitud märksõnu ja kutsuksid kliente lehte külastama.
  • Piltide alt-tekst: lisa piltidele asjakohased alt-tekstide kirjeldused, mis sisaldavad märksõnu ja kirjeldavad pildi sisu.
  • Siselinkimine: lingita oma sisulehtedel teisi asjakohaseid enda veebilehe alalehti, et parandada lehe struktuuri ja kasutajakogemust.

Luues järjepidevalt kvaliteetset sisu näiteks blogipostituste näol, kasvab üsna pea blogis alalehtede arv. Oletame, et said valmis sisuturundusartikli koduste treeningvahendite kohta ja tead, et oled varasemalt avaldanud postitusi treeningrutiini ja toitumisnõuannete teemal. Sisestades teksti siselinke varasematele postitustele edendad lehepealset SEO-d ning hoiad külastajaid kauem enda veebilehel või e-poes. Nii harid klienti ja tekitad temas usaldust, mis päädib ideaalis ostuga. ✅

4. Muuda sisu levitamine lihtsaks

Sotsiaalmeedia ja e-posti turundus

Sotsiaalmeedia ja e-posti turundus on kaks võimsat tööriista sinu sisu levitamiseks ja promomiseks.

  • Sotsiaalmeedia: kasuta platvorme nagu Facebook, Instagram ja LinkedIn, et jagada oma sisu ja suhelda enda sihtrühmaga. Loo postitusi, mis äratavad klientides tähelepanu ja kutsuvad nad kaasa rääkima. Üks lihtsamaid viise arutelu algatamiseks on lõpetada postitus küsimusega.
  • E-posti turundus: sellest ei saa üle ega ümber. Saada regulaarselt uudiskirju, mis loovad lisandväärtust, sisaldavad eripakkumisi ja uudiseid. Automaatiseeritud e-kirjade jadad aitavad sul saata isikupärastatud sõnumeid ning hoida püsikliente enda tegemistega kursis.

Näiteks, kui lisasid enda veebipoodi tuntud brändi uued tooted, on mõttekas nende turundamiseks kasutada e-posti turundust. Nii teavitad oma püsikliente eksklusiivsetest pakkumistest või uutest toodetest, mille brändi nad juba ostavad. See aitab kaasa müügikasvule ja toidab eelkõige klientide huve. Ei viitsi ise uudiskirja kirjutada? Kasuta copywriting-teenuseid, et aega säästa ja müüke kasvatada.

Koostööpartnerid ja suunamudijad

Koostööpartnerid ja suunamudijad aitavad sinu sõnumit laiemalt levitada. Tihtipeale arvame,  et peame igaüks iseenda eest väljas olema ja võitlema turuosa eest. Muidugi, turuosa tuleb hoida, aga koostööd tehes võidavad tihtipeale mõlemad osapooled. Koostööpartneriteks võiks siiski olla enda valdkonnas tegutsevad suunamudijad või teised ettevõtjad. Koostööks võivad olla toodete arvustused, sponsoreeritud postitused või isegi ühisüritused.

5. Jälgi, et su sisuloome pingutused kannaks vilja

people, KPIs, tulemusmõõdikud ja nimini
Tulemusmõõdikud aitavad vahendeid õigetesse kohtadesse suunata

Olulised mõõdikud ja KPI-d

Siinkohal tulevad mängu tulemusmõõdikud ehk KPI-d (Key Performance Indicators), mis aitavad sul hinnata oma sisuturunduse kampaaniate edukust. Mõned olulised mõõdikud, mida võiks jälgida:

  • Liiklus: kui palju inimesi sinu veebisaiti külastab?
  • Kaasatus: kui tihti kliendid sinu sisuga suhtlevad (meeldimised, jagamised, kommentaarid)?
  • Konversioonid: kui palju lehekülastajatest sooritab ostu või muu soovitud tegevuse?

Vaata üle enda senine sisu. Kui su veebilehel on olemas blogi või „kasulikku“ rubriik, siis uuri välja, millist tüüpi sisu toob lehele rohkem liiklust ja konversioone. Edaspidi keskendugi sellist tüüpi sisu arendamisele.

Analüütika tööriistad ja meetodid

Kasuta analüütikatööriistu nagu Google Analytics, sotsiaalmeedia platvormide analüütika ja CRM-süsteemid (CRM – Customer Relationship Management), et jälgida ja analüüsida oma turundustegevusi. Andmete põhjal saad teha teadlikke otsuseid ja kohandada oma strateegiat vastavalt vajadusele.

Analüütika abiga on võimalik avastada nii mõnigi tõde oma klientide kohta. Võib-olla müüd sporditarbeid ja märkad, et üks sinu blogipostitusi teemal “Kuidas valida õige jooga matt” tõi veebilehele palju liiklust, kuid vähe konversioone. Kohanda antud postitust, lisades postituse lõppu otsese üleskutse tegevusele (CTA) nagu näiteks selgem ostujuhis.

6. Järjepidevus ja kohandumine viivad võidule

Järjepidev sisu loomine ja avaldamine

Järjepidevus on tänapäeva kaubanduses edu võti. Sisu tuleb luua ja avaldada regulaarselt, et püsida oma sihtrühma huviorbiidis ja kaasata teda enda tegemistesse. Planeeri oma sisu paar nädalat kuni kuu aega ette ja järgi kindlat avaldamise ajakava.

Kogemus näitab, et sisu järjepidevus aitab hoida külastajate huvi ja suurendada brändilojaalsust. Kui külastajad teavad, et iga (teine) nädal tuleb uus postitus või uudiskiri, hakkavad nad seda salamisi ootama ja lehele tagasi tulema.

Trendide jälgimine ja strateegia kohandamine

Turutrendidega on nii, et nad kipuvad pidevalt muutuma nii nagu ka klientide eelistused. Jälgi trende ja kohanda oma sisuturundusstrateegiat sellele vastavalt. Kasuta klienditagasisidet ja turuanalüüsi tulemusi, et aru saada, mida su kliendid tahavad ja soovivad.

Jätkusuutlikkuse trend on hea näide. Huvi mahetoodete vastu kasvab järjepidevalt. Mahetoodete tootjana on mõttekas lisada rohkem postitusi ja videosid, mis räägivad keskkonnasõbralikkusest ning roheenergiaga tootmisest või mõnest muust ettevõtet tutvustavast faktist. Ära mine sellega üle võlli, vaid jää ehedaks ja ausaks.


Sisuturunduses kehtib sama põhimõte nagu turunduses: seda tuleb teha pühendumise ja hoolega. Sinu kliendid saavad kohe aru, kas jälgid pelgalt trende või sul on tõsi taga. Huupi pole mõtet sisu luua. Nii raiskad vaid iseenda ja teiste aega. Nagu sisuloomeekspert Ann Handley ütleb:

Hea sisu on nagu vesi – vajalik ja universaalne, pakkudes väärtust igal hetkel.”

Vaata üle enda senine sisu, olgu selleks veebilehetekstid, tootekirjeldused või sotsiaalmeedia postitused ning tee vastavad korrektuurid. Samm sammu haaval tasub see end ära.

Sisuturundus võib tunduda alguses hirmutavana ja suure ületamatu mäena. Tegelikult tuleb vaikselt pusima hakata. Nimini saab sind selles osas aidata. Saada meile üks tore kiri ja selgita oma olukorda, leiame koos su ettevõttele lahenduse ja suuna! ↗️

🟣 Nimini – Sinu pikaaegne strateegiline partner e-äris!


[1] https://www.drip.com/blog/online-shopping-statistics

Scroll to Top